Wednesday, October 14, 2009

realiti kehidupan

... masih berbekas kat hati ini ... apa yang terjadi minggu lepas ... terasa sukar untuk dinyahkan dari hati dan fikiran ... bukanlah aku berdendam tapi lebih kepada terkilan dan terluka ... huhuhu !


... lagipun ini bukanlah kali pertama tapi dah kali kedua ... dan x mustahil akan menyusuk lak yang ketiga ... keempat atau seterusnya ! ... aku x faham apa yang dia x puashati dengan aku ... x kan lah hanya kerana aku bertugas kat daerah lain ... pastu terlibat dalam dalam majlis raya tempohari maka aku dihukum bersubahat lak ... tolonglah pada hari tu aku cuti ok ! ... bukan ponteng erk !


... pasal cerita kununnya aku kerap singgah kat lib daerah sebelah sinun ... pun salah jugak ke ... cuba pastikan jam berapa aku sampai kat situ dan atasan urusan apa ? ... kerapkali aku sampai kat situ yang ada hanya cleaner ... staf masih x sampai lagi ... tau pu dah sampai ... tulis nama kat buku kedatangan ... pastu keluar semula ... itu x dapat lah nak dipastikan tapi yang aku nampak hanya kegelapan jer ! ... dan aku pun malas nak singgah kalau x de keperluannya ... !


... paling kerap aku singgah pun sebulan hanya sekali atau dua kali jer ... pertama nak serah kutipan hasil ... itu pun kena buat janji temu dulu ... kalau x ... ala malas nak cerita , lagi satu kalau kehabisan stok kertas atau setem !


... kalau x puashati gak ... chek le buku kedatangan staf kat offis aku ni ... kalau aku datang lewat ... aku akan tulis urusan yang menyebabkan kelewatan ... aku x kisah kalau apa yang di ceritakan itu pasti kesahihan dan kebenarannya ... kalau x betul ... itu dah masuk bab fitnah !


... dan kalau nak bersikap telus atau apa2 pun istilah yang sama ertinya ... aku harap praktiskan kat kekawan yang ada kat sekeliling ... atau pun banyaklah bercermin ... bercermin dan bercerminlah !


... aku x kisah terima arahan ... lagi pun siapalah aku kan ... tapi jangan le double standard ... ada yang terlepas pandang atau pun buat2 x pandang bila terkena kat kekawan sendiri ... bila kita diberikan kuasa gunakan lah dengan mata hati ... sebab disisiNya kita semua tiada beza pun ... hanya amal ... amalan dan iman yang membezakan kita ... !

*... aku khilaf lagi dalam menilai realiti sebuah kehidupan !

No comments: