Thursday, April 22, 2010

dua bulan sudah ...


... ermm ! hari ni 22 April ... genaplah 2 bulan aku bertugas kat lib Daerah S/ Bernam ... setelah hampir 16 tahun bertugas kat luar daerah ... akhirnya aku kembali bertugas kat daerah sendiri ... syukran ! ... walaupun info awal yang diterima ... aku akan bertugas kat tempat lain ... tapi aku redha jer kat mana pun aku ditukarkan ... asalkan dalam daerah kelahiran ... bertugas kat sini aku ibaratkan bagai sejauh seluang melaut ... aku juga ibarat pulang ke lubuk !
... aku pernah bertugas kat sini sebelum ditukarkan ke lib cawangan ... bila masuk semula kat sini ... aku rasa macam bebudak baru belajar ... sebab kat tempat lama x de system ... pastu banyak sangat yang dah bertukar ... bukan cara kerja jer tapi juga kekawan !
... dua bulan ni ... aku hanya berusaha untuk menyelesaikan segala tugas yang tertangguh sebelum memulakan arahan baru ... dan persiapan untuk odit sebenar bulan Jun nanti ... aku dan kekawan harap kami dapat settle kan semua tanpa bantuan luar ... itu target kami !
*... dua bulan penuh keletihan !

No comments: