Tuesday, November 22, 2016

ermmm .... !



...' Allahuakbar ' itulah perkataan spontan yang aku lafazkan bila dikhabarkan mengenai keluhan yang diluahkan oleh seseorang ... tatkala itu juga terimbau kembali situasi minggu lepas ... deringan telefon rumah bertalu-talu berbunyi meskipun aku berhak untuk tidak menjawab panggilan tetapi bila melihat nombor tertera kat skrin ... aku langgar prinsip ' tidak ada urusan berkaitan kerja bila berada di rumah ' 

... ermmm ! x nak komen apa-apa pun ... sekadar ingatkan diri sendiri ' buat baik berpada-pada ...' air yang mengalir tenang , jangan disangka tiada buaya ... mungkin naga pun ada kat situ  ... bohonglah kalau aku kata x terasa hati kan ... hanya tidaklah  sampai nak hantuk kepala kat dinding sebab ini bukan kali pertama aku lalui ... aku anggap ini pengajaran paling berharga .

... apa pun terima kasih sebab beri aku rasa , beri aku peringatan , beri aku pengalaman ... alhamdulillah , semalam semasa memandu balik ke rumah ... aku banyak istighfar dan muhasabah diri ... bila ada yang bertanya itu ini atau bercerita masalah ... x perlu nak noted sangat pun ... sebab kita pun x tahu apa nawaitu dalam hati mereka ... macam serik sangat kan !

No comments: