Thursday, March 2, 2017

sesuatu itu ...




... Sesuatu yang berlaku disekeliling kita adalah kerana sesuatu ... Allah ciptakan sesuatu itu untuk memberi sesuatu kepada hambaNya ... aku cuba mengadaptasi apa yang aku baca ... apa yang aku lihat ... apa yang aku lalui dan apa yang aku dengar ... ada ketika kita cari sesuatu untuk dapatkan sesuatu ... adakala kita berusaha untuk lupakan sesuatu yang membuatkan kita rasa sesuatu dalam hati walhal sesuatu yang menyakitkan itu menjadikan kita tabah dan berjaya .

... Hari ini aku diminta memberi pandangan mengenai sesuatu ... aku terdiam ... x tahu nak kata apa kerana ianya melibatkan keadaan disekeliling ... aku minta diberi sedikit masa untuk maklumat seperti yang pinta ... aku trauma sebenarnya dengan situasi begini ... aku diterlibatkan dalam sesuatu yang aku tidak tahu apa ceritanya ... tetiba nama tercatat sebagai suspek ! ... masa tu aku memang rasa sesuatu yang amat sangat ... Alhamdulillah , rasa sesuatu yang amat sangat itu Allah ganti dengan sesuatu yang lain iaitu sabar yang amat sangat ( aku berjaya melepasi rasa amarah )  aku memaafkan semua sesuatu yang tiada kebenarannya  seperti disebarkan , diperkatakan atau apa sahaja kerana yakin sesuatu yang disebarkan dan diperkatakan itu adalah ingatan untuk diri aku ... hati-hati !

... Teringat sesuatu yang menjadikan aku hati kering ketika bertugas luar daerah  dulu ... aku berpegang pada prinsip sesuatu yang benar memang menyakitkan untuk diterima ... tetapi hakikatnya menyatakan sesuatu yang benar itu memberi impak positif waima memula itu ... memang kita akan kita akan dikriktik ... dipandang negatif ... hilang kawan ... dipulaukan ? ... atau apa sahaja ... terima kasih pada sahabat yang sentiasa berada disisi ... ketika yang lain semakin menjauh ... !

... semoga Allah pemudahkan urusan esok . amin.
 

No comments: