Wednesday, March 4, 2020

KUBAK - Part 1

sesi pertama berlatih , menghafal skrip dan mencari keserasian
penuh dengan gelak tawa ... ! πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…

Ayu tunjuk skill cara penguin berjalan

costume untuk watak utama " Bobot "

Sang Beruang bertukar menjadi kucing

Si Kuda Belang yang pemalu

Arnab & Kuda Belang

... bila arnab , bobot , penguin , rerama , kuda belang , kucing dan pokok bunga 
tunjuk aksi melepaskan lelah berlatih  ... inilah hasilnya

amboi ... ralat korang rakam gambar ek !

sesi brainstoming dan tunjuk skill kreatif

... segalanya bermula semasa mesyuarat PBS 2020 peringkat Wakil Daerah , bila dimaklumkan antara tentatif sepanjang PBS 2020 adalah persembahan dari kakitangan ... drama muzikal ... tema bebas ... dan lagi satu boleh bergabung ... bila bergabung 2 Daerah membawa maksud akan melibat staf dari 2 Daerah ... memula tu aku dan Mila ( wakil Daerah Kuala Selangor ) agak pening lalat juga nak pilih staf " siapa yang kena ! " berlakon ... last ada aktiviti yang melibat staf berlakon pada tahun 2010 ... dah lama sangat kan !

... Alhamdulillah ... ada staf yang dengan rela hati nak follow ... ada staf yang aku sesuka jer petik nama ( nampak macam kejam kan ! ) hahaha ... maaf lah ye ... niat di hati nak bagi peluang dan share pengalaman juga rapatkan ukhuwah antara 2 Daerah ... bila lihat korang semua semangat dan happy menghafal skrip ... menyanyi ... berbincang tentang watak ... saling tegur menegur sepanjang masa latihan ... x ambil hati bila kekawan lain bagi cadangan ... semua itu buat aku rasa lega sangat sebab korang tetap berlatih waima aku dan Mila x dapat luang banyak masa bersama atas sebab yang korang sendiri tahu kan ! 

... Last latihan 27 Februari tu ... terserlah banget semangat untuk menang kan ! ... hehehe 
ingatan mesra aku kat semua ( adik-adik pelakon ... sebab diorang semua panggil aku " kak Mis "kan ! ) " apa sahaja yang akan berlaku esok ...buat yang terbaik dan  tanamkan niat untuk menang ye ! "

Watak
Pinggu ( Ayu )
Arnab ( Iza )
Kucing ( Syikin )
Kuda Belang ( Nora )
Rerama ( Che Ta )
Bobot ( Su )

Watak pokok ( hanya bergoyang ... hehehe )
  Mila
Linda
Faie
Aku 

Tukang jaga muzik
Bro Yazid
En. De ( Idris )
 ... sambungan Part 2 ... citer hari kejadian 28 Februari 2020

No comments: