Thursday, October 23, 2014

... isk ! sabo je ...


... kalau x cakap diorang ingat kita suka dengan apa yang diperkatakan ... kalau  berterus terang menyatakan kita x suka apa yang diorang perkataan ... dikatanya kita sensitive lah ... x leh nak bergurau lah ... tapi hakikatnya kalau gurauan tu menyentuh hal-hal yang berkaitan peribadi ... rasanya manusia yang x de perasaan jer yang boleh senyum bahagia !
 
... hari ni aku hangin juga dengan sikap manusia yang teruja buat gurau senda x berapa nak cerdik ... pastu sesuka hati main petik jer nama orang lain ... dah lama sangat aku dok perhati jer ... dan dah lama juga aku bersabar jer ... kalau pun nak provokasi kena faham sensitivity orang lain ... jangan main hentam keromo ... cer letak diri sendiri ditempat yang orang yang diprovokasi tu ... ?
 
... aku ni manusia biasa , tahap kesabaran pun x le seteguh mana ... selalu tu aku masih berusaha mengawal tapi hari ni ... dengan apa yang aku lihat dan dengan apa yang dengar ( masih terngiang-ngiang di telinga ) ... aku mula memikirkan apakah selama ini apa sahaja yang terlafaz darinya sekadar provokasi untuk meraih simpati .
 
... teringat aku pesanan seorang sahabat akan tiga perkara perhati , nilai dan hati-hati
 
 
* pengajaran paling berharga
 

No comments: