Tuesday, October 14, 2014

... x tahu nak kata apa dah !


" ... x tahu nak kata apa dah ! "  hanya itu yang mampu aku lafazkan dalam hati ... kalau boleh hari ni dah malas nak emosi atau membebel macam semalam ... tapi ada jer  benda yang aku rasa sesuatu macam semalam ... istighfar banyak2 dalam hati .
 
... hari ni punya kes ( 11/10/14 ) ... pasal cuti ... pelik juga bila korang hilang waktu ofis beroperasi ( tanpa isi  borang cuti ) ... aku lak yang kena ceramah mengapa diorang x isi borang cuti ... isk! sudah-sudahlah dengan lawak yang x berapa nak cerdik tu ... letih tau dengan situasi macam ini ... dah beberapa kali aku maklumkan ... aku sekadar merekodkan cuti jika borang cuti lengkap diisi sampai ke tangan aku  ... so yang mengisi borang cuti adalah empunya diri yang hendak bercuti ... x kan le nak isi borang cuti pun aku gak kena buat ... ermmm memang mengarut lah kan !

 ... klu boleh dah x nak ulas atau komen pasal citer macam gini ... tapi terpaksa juga bersuara sebab setiap kali isu ni timbul ... orang yang pertama kena dengar ceramah percuma ni mesti aku ... atas alas an aku yang uruskan fail berkaitan ... bukan ke lebih baik perkara ini dirujuk terus kepada orang berkenaan ... kenapa x isi borang cuti ? mudah kan !... x perlu guna orang tengah untuk menyampaikan pertanyaan atau arahan . 
 
... inilah natijahnya " bila perkara yang mudah tapi buat x endah , perkara yang penting tapi x ambik kisah " ... akhirnya diri sendiri susah ... pastu menyusahkan orang lain lak !
 

No comments: