Wednesday, December 16, 2020

aku dan kertas

 

Alhamdulillah , selesai sudah laporan Audit Aset setelah beberapa hari melalui kerja-kerja menyemak , mencari no inventori pada setiap aset , mencatat , merekod , memasukkan data dan menyemak semula ... terima kasih tidak terhingga kepada sahabat yang banyak membantu dalam usaha menyiapkan semua ini , tanpa kalian semua ini tidak akan sesempurna ini ... terima kasih kepada Suzana ( bobot ) PD. Parit 14 yang adakalanya terpaksa duduk dibawah meja utk mencari inventori ... Bunga PD Parit 8 yang sentiasa dalam mood standby seiring dengan usia kami yang sama ni ... Ayu PD. Tebuk Berihun yang sentiasa siap siaga membantu dan Along ( Noor Fazilla ) selalu membantu memudahkan urusan tugasan aku setiap akhir bulan ... terima kasih sangat moga kalian sentiasa dalam Rahmat Nya ... Aamiin 

Selesai sudah part laporan audit aset yang telah aku emailkan semalam , tarikh akhir yang diberikan 15 Okt ... bukan niat untuk melewatkan penghantaran tetapi kekangan masa yang ada ketika tidak terkejar atau mungkin juga aku yang gagal menguruskan masa dengan baik kut ! 13 lokasi semuanya dan setiap satu lokasi ada cabaran yang tersendiri ...al maklum tempat yang dah beroperasi ditambah pula dengan aset dah uzur serta no inventori pun ada yang samar-samarsahaja kejadiannya ... ada juga yang dalam list tapi aset tiada ... satu hari aku dan kekawan yang membantu hanya akan buat audit aset melibatkan 3 lokasi sahaja atau sebelum jam 1.00 pm ... jam 2.00 pm aku usaha untuk sampai ke ofis untuk rekodkan ... adakala berhari-hari juga aku stay jer kat ofis sebab staf yang aku nak audit bercuti .

Bila diimbas semula dari mula kerjaya aku ni ... aku dan kertas macam irama dengan lagu , bagai ombak dan pantai lak ... x dapat dipisahkan , dulu2 masa memula kerja selalu buat aktiviti guna kertas warna warni ... macam2 kraftangan dan origami ... time tu setiap hari sabtu dan cuti sekolah adalah hari sibuk aku ... kehadiran user ke Library amat memberangsangkan ... era 80 an dan 90 an adalah era buku , itu yang selalu sembang dengan Siti Khadeeja ( Ija ) ... masa tu juga buku catatan dan diari ada satu kemestian ... Ija gelak sakan baca diari dan buku catatan era 90an aku ... " nape lak acik tulis guna pen dakwat merah , pastu semua guna huruf besar " tanya Ija " ermm .. time tu acik tengah marah kut " bersahaja jer aku jawab ... benda dah bertahun berlalu mana nak ingat sangat kan ! boleh gitu ..hehehe

Kini pun aku masih bergelut dengan kertas juga ... Program Reading Seeds , alhamdulillah sudah ada peserta yang memohon awal telah terima kit box reading seeds dengan gembiranya ... insyaallah jika ada kelapangan aku akan update gambar-gambar penerima ... target 30 unit kit box reading seeds semua dah habis ... terima kasih kepada Library Daerah Kuala Selangor sebab topup 10 unit lagi dan 40 unit lagi pihak HQ topup ... 80 unit kit reading seeds untuk Daerah Sabak Bernam ... terima kasih juga untuk semua staf Lib Daerah Sabak Bernam ... berusaha ! berusaha ! 

Minggu-minggu terakhir tahun 2020 ni ... kesibukan mula melanda lagi meskipun tahun ni tiada lagi laporan aktiviti yang perlu aku settlekan seperti tahun-tahun sebelumnya tapi tahun ni cabarannya lebih lagi  ... dan aku dilanda selsema agak teruk ( bukan sebab penyakit yang merebak sekarang ye ) ... bagi yang kenal aku dengan baik akan tahu lemahnya aku bila stress melanda ... hanya beberapa tahun kebelakangan ini berkat dorongan kekawan aku sudah mampu mengawal dengan cara sendiri ... alhamdulillah 
 
 

No comments: