Saturday, December 26, 2020

sampai waktunya ...

 ... Alhamdulillah , hari ini aku dah settle perbincangan mengenai majlis persaraan seorang sahabat yang telah bulat tekadnya untuk menamatkan perkhidmatan pada usia 50 tahun ... setelah berkhidmat selama 15 tahun ... dan dapat aku rasakan kegembiraan yang terpancar diwajah setiap kali diajukan bertanyaan " betul ke Bib nak bersara pilihan , jangan menyesal tau " usik aku " ye betul Kak Mis , saya nak lebih masa dengan keluarga " jawaban luhur dari hati dan aku pasti itulah yang terbaik .

 
... InsyaAllah , akan ada majlis untuk Bib meskipun x se gah mana , yang paling penting ingatan dan penghargaan dari sahabat yang lain ... tetiba aku sebak bila memikirkan begini pengakhirannya perjalanan kerjaya Bib ... apatah lagi telah dimaklumkan tiada majlis di HQ kerana kekangan covid ... Alhamdulillah keizinan untuk majlis ini telah mendapat restu dari KB ... moga kelancaran majlis di hari kejadian dipermudahkan Allah ... dalam situasi sebegini segalanya penuh dengan kemungkinan yang tidak terduga ... kepada sahabat handai yang tidak dapat hadir kerana ramai yang bercuti hujung tahun janganlah resah dan gundah gulana ye ... majlis ini hanya simbolik sahaja , yang pasti ukhuwah akan tetap terjalin selagi hayat dikandung badan .

... Terima kasih kepada Si Bobot yang banyak membantu untuk menjayakan majlis ini , 100% aku letak segala urusan kejutan untuk majlis ni ke bahunya ... walaupun sedang bercuti !
 
... Sampai waktunya , saat kaki melangkah keluar dari fasa kerjaya ke dunia bebas tanpa kongkongan dan ikatan protokol dan prosedur ... maka lalui lah dengan rasa tenang kerana kita memberi khidmat dengan sepenuh hati ... moga Bib happy melalui fasa sebagai pesara berjaya  ! 



 
 

No comments: