Wednesday, December 30, 2020

Jangan pernah berhenti ...

 

... 2021 bakal hadir meskipun tanpa undangan , seperti saban tahun berlalu juga tiada azam baru untuk 2021 ni , aku hanya memperbaharui serta up grade azam yang lama kerana ada yang berjaya digapai ... ada yang separuh tercapai dan ada yang juga tergelincir dari sasaran ... hanya untuk tahun ini berusaha lebih lagi untuk menjaga hubungan dengan Maha Pencipta itu yang jadi keutamaan .
 
... Moga jiwa kental tetap utuh diposisinya , jangan pernah goyah waima apa sahaja yang cabaran yang mendatang ... mohon Allah titipkan lebih kesabaran kerana pastinya tahun ini lebih mencabar dan dengan ragam serta kerenah yang pelbagai .
 
... Usaha untuk lebih memahami rentak laku mereka yang aku ibaratkan " setenang air di kali " dan sentiasa " bermanis mulut " juga mereka yang " berhati tisu " ... usaha untuk jadi lebih diam ( antara azam 2020 yang tergelincir dari sasaran ) ... ntah lah azam yang satu ni amat sukar untuk aku laksanakan waima gandaan usaha lebih dari biasa ... aku tahu benar situasi ini buat banyak hati yang tercalar dan terluka sehingga aku dianggap " berdosa " hanya aku mengeluarkan kata  pertanyaan dengan nada sedikit tinggi dari biasa ... maka terungkaplah di status whatssap untuk luahan hati dan tersebar luas bila ada lak yang x tahu citer sebenar turut terheret oleh rasa ehsan serta simpati yang amat sangat ... bertambah lagi dosa seorang " aku " ... Alhamdulillah ... terima kasih Allah kerana jadikan aku bukan seorang pendendam ... meskipun aku sedih kerana tidak upaya mengatakan apa yang sebenar ... aku hanya mampu  diam diri serta membiarkan citer itu berlalu .
 
... Jangan pernah berhenti untuk jadi lebih baik , itu kata-kata keramat dari seorang sahabat yang aku semat rapi dalam hati ... menjadi pembakar semangat untuk aku terus melangkah dan kekal positif  dalam apa mengharungi semuanya ... untuk yang pernah melalui pengalaman dihina , difitnah , dituduh , diremehkan , direndahkan , moga  tetap sabar kerana ALLAH kan ada ... 
 

 

No comments: