Wednesday, September 22, 2010

ke mana akhirnya .... ?


... sebenarnya aku x tahu nak mula dari mana ... atau bagaimana ... anehkan ? saat aku tercari-cari haluan sebenar kehidupan ... bukan le bermaksud aku jauh dariNya ... bahkan aku bersyukur sangat dengan apa yang aku nikmati ketika ini ... kurnia dari Nya ... cuma aku terkilan sering tidak memperdulikan kemampuan dan potensi yang dimiliki ... bah terlalu banyak titipan kurnia Allah yang tidak aku kembangkan agar dapat dimanfaatkan ...

... setelah berjalan sejauh ini ... alhamdulillah ... aku lebih memahami dan menghayati erti kemanisan ... keindahan ... kedamaian dalam meneruskan kehidupan yang masih berbaki ni ... la ni aku bertanya pada diri " apa yang kita cari ? " ... rasanya semua inginkan keberkatanNya ... tapi masih tercari-cari arah ke situ ...
... jika dulu aku terkadang gagal menyekat amarah ... dan agak emosi bila diterjah dengan masalah ... kerenah ... ragam mereka yang ada di disekeliling ... walaupun nawaitu aku ingin mengotakan sebuah amanah ... tapi sering disalah anggap ... maka timbul prasangka yang merenggang ukhuwah sesama insan ... lantas masing2 memilih jalan sendiri dengan keegoan yang menebal ... memang aku sedih sangat pada waktu itu ... hati jadi x tenteram dan tertutup untuk memulakan huluran kemaafan ...
... terlalu banyak perkara yang membuat aku teringin kembali mengulangi masa lalu ... untuk memperbetulkan segala kekhilafan ... tapi mustahil kan ! so kepada semua yang pernah terluka aku mohon kemaafan ...
... kini aku lebih mengerti " life is beautiful " ... lebih belajar erti hidup dan kehidupan ... menerima sesuatu kebaikan dan keburukkan ... semua dari Allah ... redha dengan setiap apa yang berlaku ... dan sentiasa fikir positif ... sentiasa bersyukur ... berusaha selalu dekat denganNya ...
* ... kerana sejauh mana perjalanan ini ... noktah penghujung perjalanan ini adalah sama ... untuk bertemu Nya .

No comments: