Wednesday, September 21, 2011

tiada yang abadi ...


syukur alhamdulillah ...

... penantian hampir 2 bulan untuk mendengar khabar berita dari seorang sahabat berakhir ! ... " assalamualaikum ... ko marah kat aku x ? ... sebab x jawab call ... x balas sms ... klu marah ... aku susun sepuluh jari mohon maaf dari hujung rambut sampai hujung jari kaki ..... hehehe "

" ... isk ! isk ! aku x marah pun tapi risau ... terasa macam dah hilang seorang sahabat yang boleh bagi aku kaunseling percuma ! " dan ingat ek ... kamu tidak sendirian ... kamu masih ada aku ... dia ... mereka ... dan mereka ... dan mereka ... !

sahabat !

kita dah lalui perkara yang sama ... kehilangan seseorang yang begitu dekat di hati kita ... mungkin kita berbeza cara mengatasinya .... tetapi kita belajar sesuatu yang sama ... redha atas ketentuanNya .... tiada yang kekal abadi kecuali Dia ... dan yang seharusnya kita lakukan " menghargai setiap detik masa yang masih tersisa ini dengan sesuatu yang bermakna untuk diri , untuk keluarga dan untuk mereka2 yang ada disekeliling kita "

* ... masih terasa " kehilangan " meskipun 7 tahun sudah ... !
( al fatihah buat mak ... semoga rohnya ditempatkan dikalangan mereka-mereka yang beriman dan bertaqwa . amin )

No comments: