Saturday, June 23, 2012

jangan cari salahku ....


... syukur alhamdulillah  ' 15 min reading break ' peringkat Daerah Sabak Bernam selesai sudah ... berjaya ? no komen ... x leh nak cakap apa-apa ... sebab dah sedaya upaya ... dah sehabis usaha untuk beri yang terbaik ... aku pun dah x fikir pasal program tu ... yang lepas biarkan ia berlalu ... jika ada kelemahan akan dijadikan ikhtibar ...

... dua minggu penuh cabaran ( ... hingga ada airmata yang mengalir ) dan menuntut sejuta kesabaran ... aku tahu setiap sesuatu akan ada khilaf di mana-mana ... cuma aku mohon sesangat jangan cari salahku ... sebagai insan biasa aku x bisa lari dari  kesilapan ... apatah lagi aku sering terperangkap dalam  keadaan yang tidak memberi aku banyak pilihan ... atas keterbatasan itu ... sering kali memaksa aku bertindak mengikut arahan yang diterima dari pelbagai penjuru ... masih bersalahkah aku ?

... aku tahu ... dan tahu sesangat akan ada suara2 sumbang ... x pe ... aku x marah pun ... dan aku x ambil kisah sangat ... sebab tiada manusia yang sempurna ... lagi pun siapalah aku nk menghukum ... apa yang aku lalui ... aku rasa ... aku hadapi ... mungkin hanya Allah dan aku saje yang tahu ... biarlah ... aku redha jer !

... sesekali mengimbau jalanan yang pernah kulalui ... terasa ada syahdu dan sendu ... itulah aku ... ingin meluah semua yang terbuku dihati ... namun x terlontar kata bicara ... !

* ... mengata apa yang kita lihat lebih mudah daripada mengotakan apa yang diamanahkan !

 

No comments: