Thursday, May 16, 2013

selamat hari guru



... malam tadi  antar mesej kat yatie ... niat hati nak wish ' heppy teacher's day ' ... 16 May kan ! hari2 indah untuk semua cikgu dan cikgi  ( istilah yg selalu guna bila sembang ngan yatie ) ... lama gak aku tunggu respon  dari dia ... aik ! x kan dah tikur kut ! ... 

lima belas minit kemudian ...

" assalamualaikum ... sori mis ... aku x perasan ada mesej masuk "
" wa'alaikumsalam ... dah tidur ek ... x sihat ke ?"
" ha'ah ... aku kat wad ni ... kena denggi tapi dah ok sikit ... mungkin esok dah leh keluar kut ... aku memang nak call ko ... nak mintak hadiah sempena hari guru ... ko pun pernah jadi murid jugak kan ... hehehe ! "
" eh .. aku selalu kirim hadiah kat mu tau ... mu saje yang x tahu " saje nak usik dia 
" ye ke ... mesti salah alamat ni ... x pernah terima pun " jawabnya 
" hadiah tu memang mu nampak pun ... sebab aku selalu kirimkan doa ... semoga mu sentiasa dalam lindungan Allah "itu jawapan aku ...
" amin ... amin ... rasa terharu sangat ni ... " balasnya ( aku dengar esakan ... dia nangis betul2 ke ? )
" mu nangis ke ... maaf lah x de pun niat nak buat mu sedih ... kita kan sahabat ... sahabat mesti doakan sahabatnya kan ... mu kan sahabat aku ... hehehe " itu jawapan aku ... luahan dari hati
" mis ... ko memang sahabat terbaik aku " 
" errmmm ... iyo le tu  "

... untuk semua guru2 yang pernah menitipkan ilmu semasa aku belajar dulu ... terima kasih



* untuk seorang lagi sahabat ( walaupun bukan berjawatan guru )
tapi
16 Mei setiap tahun memang istimewa
buat
Bunga  Zakaria ... happy birthday


No comments: