Friday, July 5, 2013

menongkah arus kehidupan


... kata mereka " jauh perjalanan luas pandangan " tapi kata aku " lagi lama bekerja maka makin banyak ragamnya " ... untuk meneruskan perjalanan kehidupan ini seterusnya aku lebih bersedia ... mungkin lebih cabarannya ... insyaalah selagi berada dilaluan kebenaran , keyakinan dan tahu apa yang kita mahukan ... Allah akan permudahkan segalanya . amin  ... aku amat yakin itu !

... adakalanya apa yang kita lalui bukan sekadar menguji sejauh mana kekuatan dalam diri sendiri ... tetapi juga untuk mengajar kita mengenal siapa sebenarnya mereka2 yang ada disekeliling kita ... belajar menerima perbezaan pemikiran , prinsip dan semestinya cara bekerja ... x perlu terlalu banyak bertanya tapi mengota apa yang dikata ... usah hirau sangat apa mereka kata tapi selesaikan kerja kita ... !

... ada ketika gerak hati adalah sahabat paling setia ... dengar sekadar untuk tahu ... lihat sekadar untuk menilai ... lalui sekadar untuk peringatan ... tapi fikir ... doa ... dan tawakal untuk cari keputusan terbaik .


No comments: