Friday, April 24, 2015

mujahadah

 
 
... semalam aku emosi sikit ( sikit ke ... ? hehehe ) dengan situasi  meja bulat ( belakang kaunter ) ... " isk ! apa saje lah diorang ni ... pagi-pagi lagi dah bikin panas "  hurmm ... biasalah selagi program x berjalan ada jer desas desus ... semuanya menyalahkan orang itu lah ... orang ini lah ... macam le diri sendiri perfect sangat kan ! ... bukan x biasa dengan program zero budget ? rasanya x perlu nak persoalkan sebab dah dimaklumkan lebih awal pasal zero budget ni ... lagi pun setahun sekali jer kan ! ( mesti ada yang berangin dengan statement ni ... hehehe ... maaf ek ! )
 
... semasa taklimat program diadakan ... aku x leh nak follow sebab " diarahkan "... aku ulang sekali lagi  " diarahkan " ( bukan suka-suka  )  untuk turut serta dalam meeting satu lagi program yang dirancang bulan Mei ... adakala kita tiada pilihan bila berkaitan dengan arahan tugas ... apa pun tanggapan orang ... arahan wajib dilaksanakan selagi tidak bercanggah dengan perkhidmatan.
 
... selesai meeting aku diminta pula untuk beri penerangan berkaitan meeting ( ini pun arahan tugas jugak ... bukan suka-suka ) ... aku x pasti apa tindak balas selepas ini ... aku anggap  ini adalah mujahadah diri dalam memikul amanah ... aku tahu , aku x upaya nak ubah pandangan mereka ... dan aku x nak bersikap pesimistik .

inilah mujahadahku .
 
 


No comments: