Monday, December 18, 2006

Insaf

Keinsafan selalu hadir dalam jiwa manusia bila musibah datang melanda .... tanggal 15 Disember lalu aku ziarah ke rumah paman yang hampir 12 bulan aku abaikan keranan kesibukan memenuhi tuntutan keperluan duniawi ....... bila terdengar berita musibah yang melandanya aku jadi terganggu ..... betapa lekanya manusia dalam mengejar dunia hingga mengabaikan jalinan silaturrahim antara sesama Islam.

kehadiran yang aku rasa sekadar ziarah .......menimbulkan rasa bangga dan amat dinantikan oleh paman .... kami bersembang hingga menjelang jam 6.00 pm ..... kata paman " orang tua hanya inginkan ingatan anak saudara, bukan duit atau harta benda" .

dalam perjalanan balik aku terfikir ... bagaimana nanti kalau aku sudah tua ..... aku jadi insaf .... untuk paman dan bibik .... insyaAllah .... aku sentiasa menziarah......itu janjiku.

No comments: