Wednesday, March 12, 2008

hikmah disebalik kejadian ..

salam ...

... hampir seminggu gak ... aku tak menulis kat blog ni ... erm ! macam2 musibah menerjah ... dugaan datang dari Allah tu ... aku yakini sebagai tanda kasih sayang Nya kepada seorang hamba ... Alhamdulillah semuanya dah ok ...
... minggu lepas hampir setiap hari gak ... aku berulang alik ke hospital Tlk Intan ... ziarah abang yg ditahan kat wad ... sebab diabetes , aku anggap ni satu ingatan untuk aku juga agar lebih prihatin dlm soal makan minum dan menjaga kesihatan ...
... bila difikirkan apa telah aku lalui ... sepanjang minggu ni ... memang memenatkan ... tapi apa yang tersirat itu lebih bermakna ... hubungan kekeluargaan terasa lebih akrab ... selalu tu abang bertindak sebagai pembuat keputusan ... tapi kali ni dia terpaksa akur atas setiap cadangan dan pandangan aku ...
... bukan le niat nak tunjuk pandai ... tapi untuk kebaikan dia gak ... semalam ketika dalam perjalanan untuk ziarah / menjemputnya balik ke rumah ... " lepas ni kena le pantau ... apa yang boleh dan x boleh dimakan " kata kak mah ( kakak ipar aku da .... ) ... agh ! x kan itu pun aku kena buat ... aku dah dapat orang yg akan menjaga hal ehwal makan tu ... jangan le gundah !
... dalam situasi keluarga yang mana kaum perempuan lebih ramai dari lelaki ... adakala lebih mudah menyelesaikan masalah yang melanda ... seperti kata kak mah " jangan panik ... bertenang dan berfikir ... yang penting saling membantu ... insyaAllah ! semua akan jadi senang "

No comments: