Friday, April 4, 2008

.. menang bergaya , gagal bermaruah

... 4 april 2008

.... hari ni along ( anak saudara ) menghadiri interview kat Putrajaya ... semalam dia call " bagi le tips ... " aku pun x tau nak bagi tips ... sebab masa aku pi temuduga untuk jawatan sekarang ni aku main redah je ... masa tu aku hanya berdoa agar x kelu lidah untuk jawab pertanyaan ... pastu aku cari serba sedikit maklumat untuk jawatan yang dipohon selebihnya tu ... aku bertawakal kepadaNya ..

.... hanya aku titipkan pesanan buatnya ... " dalam apa pun yg kita lakukan mesti ikhlas ... dan berterus terang ... jawab le dengan berhemah , tampil kemas dan berkeyakinan ... insyaAllah "
dia ketawa " acik ! jangan lupa ... doakan kita "

.... seperti selalu tu ... aku sering ingatkan kat dia " bila buat sesuatu tu mesti bersungguh2 walaupun banyak saingan , kena yakin diri ... kalau berjaya alhamdulillah ... kalau gagal pun tetap bermaruah sebab kita dah berusaha ... mungkin Allah menjanjikan sesuatu yang lebih baik dari ini untuk kita ... siapa tau kan "

Selamat berjuang !!!

No comments: