Saturday, April 10, 2010

bila dunia berwarna luna ...


... mengharungi kehidupan adalah pembelajaran sepanjang hayat untuk setiap sesuatu yang bernyawa ... bagaimana kita menjalani atau melaluinya ... terpulanglah pada diri kita sendiri ... so semakin meningkat usia kita ... semakin banyaklah yang kita pelajari ... sepatutnya begitu ! ... tapi ada gak yang x pernah belajar apa-apa pun walaupun usia bertambah saban tahun ...


... opps ! aku terlupa lak ... makin banyak jauh perjalanan semakin banyak rintangan dan dugaan nya ... la ni pun aku sedang berhadapan dengan dugaan ... dugaan odit ... itu pun satu dugaan dan cabaran gak buat aku ... x tau lah pada member ofis yang lain ... tapi rasanya macam banyak sangat benda kena buat ... tugas yang ada ni masih banyak yang belum selesai ... nampaknya lepas ni kena mintak tolong kat staf lama yang dah berhijrah ... harap2 diorang masih sudi membantu ... huhuhu !
... kebelakangan ni ... aku rasa banyak sangat yang ada disekeliling aku ni dah berubah ... kekadang tu aku rasa sedih dan kehilangan ... mungkin hanya aku berprasangka begitu ... atau mungkin inilah perubahan yang berlaku pada setiap orang ... atau akukah yang berubah ? ...

... tapi inilah hakikat kehidupan ... penuh dengan warna warni ... tapi aku selalu beranggapan dan yakin ... biar pun kita berlainan pandangan dan sikap tapi kalau kita punya satu tujuan ... satu sasaran ... dan punya matlamat yang sama ... semua perkara akan jadi lebih mudah ... !
macam gak jika semua warna-warna luna ini bergabung ... besar kemungkinan akan menghasilkan warna putih ... ( ek ! betul ke teori ni ... hehehe )
*.... masih mencari-cari erti hidup dan kehidupan

1 comment:

CintaDalamHati said...

salam...

itulah kehidupan yg penuh dgn warna warni.. dgn warna warni ini lah yg byk mengajar kita ttg ssuatu..