Friday, April 23, 2010

sometimes yes ... sometimes no ... !!!


... banyak perkara yang berlaku dalam kehidupan ini ... berlaku tanpa diduga ! ... kengkadang tu memang benar2 menguji kesabaran hati ... adakala amat melukakan jiwa raga ... tapi kehidupan terpaksa jugak diteruskan ...


... aku selalu berharap orang akan berusaha memahami apa yang aku kata dan cuba lakukan sebagaimana aku berusaha untuk memahami apa yang mereka buat ... aku sering berharap begitu tapi kerapkali jugak aku hampa ... mungkin aku termasuk dalam golongan individu yang sukar difahami atau pun sememangnya mereka yang sengaja buat x tau ... biasalah manusiakan !


... " dalam keadaan tertentu ... kita terpaksa berkata ya ! walaupun dalam hati menidakkan " itu saranan seorang teman ... tapi aku x percaya itu ... memang sukar untuk berkata ' tidak ' apalagi jika berhadapan dengan mereka yang " ada2 " kan !
... ishh ! susah lah kalau macam tu ... mulut kata ya ... hati kata tidak ! ... mulut kata tidak ... hati kat ya ! ... boleh tercetus tsunami lak ...
... untuk atasi nya ... aku ambik jalan mudah ... kalau aku rasa x setuju ... aku cakap tidak ... susah nk kata ya atas perkara yang aku memang x bersetuju ... tapi mestilah berserta sebab dan musabah yang boleh diterima akal ... kalau aku rasa jawapan tidak aku tu akan menimbulkan pergeseran atau salah faham ... jawapan selamat aku ' no komen ' jer !
* ... mengapa ek ... sejak akhir2 ni sering malas nak bersoal jawap atau lebih kepada ' no komen ' ...

No comments: