Monday, July 18, 2011

alkisah ... semasa !

en. ramli sedang mencari bahan melalui OPAC







semakan untuk resit kutipan hasil







semakan pendaftaran keahlian







ann & nasa ... di kaunter rujukan








khusyuk ! ... k'ani dan bib




semua fokus ... jgn lupa take note ek !







aduan n cadangan pelanggan ... kena buat pemurnian !




kaunter sirkulasi ... bersama ayu , moi dan bib

amanat dari boss

dengar ... dengar ... dan dengar ! taklimat dari Pn Su





... malam sebelum odit lagi ... aku dah x lena tidur ... mata pun susah nak lelap ... aik ! nape le mata susah nak pejam ni ... mungkin aku sorang jer kut yang ada mengalaminya ... kekawan lain x tahu le pulak ...

... pagi tu aku datang lebih awal dari biasa ... al maklumlah untuk buat semakan dan persiapan terakhir ... aku sempat gak buat rondaan ke setiap rak buku untuk memasti x de yang terlepas pandang ... kalau boleh hari ni semua mesti tip top !

... sebelum audit dijalankan ... sesi taklimat oleh Pn. Su ... sepanjang audit berjalan ... kami dibantu oleh Pegawai dari HQ ... Pn. Suzliana , Cik Afidah , Pn. Nihayah , Pn . Sabariah , Pn. Rozainess , En. Din . Pn. Nazaleza , En. Khairul ( Peg. Perkhidmatan Zon 1 ) Moi dan Zaf ...

... pengauditan berkaitan aduan dan cadangan pengguna ... kepuasan pelanggan berada pada
tahap 3 ... mohon diasingkan rekod bagi Perp. Daerah Sabak Bernam dan Hulu Langat ( Bangi ) ... setiap aduan dan cadangan perlu diberikan perhatian segera ... adakan tempoh tertentu untuk paparan jawaban di papan yg disediakan ... itu adalah pemurnian yg perlu



dilakukan.

... 3 OB Q pendaftaran keahlian 1 hari ( dlm tempoh 2 jam untuk key in data ) ... pemurnian yang perlu dilakukan buat tindakan susulan cnth: melalui email meminta ahli membuat pinjaman buku ... adakan rekod pengukuran keaktifan keahlian

... semakan resit kutipan hasil , pengukuran suhu dan kelembapan , carian bahan melalui
OPAC , aduan kerosakan , ujilari dan beberapa perkara lain yang disentuh seperti perkhidmatan kaunter rujukan ...

... secara keseluruhan aku rasa ok ... rasa berbaloi jugak penat lelah yang dicurah ... harap
selepas ni semua kena maintain jer !

... sesi pengulungan selepas audit ... aku membuat sedikit catatan untuk ingatan diri sendiri berkaitan apa yang perlu dilakukan seterusnya ...




... bila semua sudah selesai ... baru le terasa lapar ... so aku makan lebih sikit dari biasa ... jamak untuk sarapan pagi sekali .... hehehe

... terima kasih ! terima kasih ! .... dan terima kasih kepada semua yang membantu ... dan
mereka2 yang sering memantau ... dan mengingatkan aku ... aku anggap itu semua adalah
pembelajaran untuk jadi yang lebih baik ... mudah-mudahan .amin



* :-)


































































No comments: