Saturday, July 28, 2012

syukur alhamdulillah



" syukur alhamdulillah " bisik hati ... bila membaca surat mengenai KUP ... terima kasih kepada pihak pengurusan PPAS di atas pemberian ini ... walaupun agak terkejut (... sampai saat ni pun masih terkejut lagi ) tapi amat bermakna pada aku dan kerjaya ... apatah lagi pemberian ini aku terima dalam bulan Ramadhan yang penuh berkah ... syukur alhamdulillah.

... mengimbau kenangan semasa mula menjadi warga kerja PPAS ... aku bermula seawal usia 20 tahun ... masa tu sebagai kakitangan sambilan ... Oktober 1994 aku terima perlantikan untuk jawatan tetap " syukur alhamdulillah "... dan bertugas kat Daerah lain ... perasaan masa tu kalut gak ... tapi aku selalu ingatkan diri sendiri ... hidup adalah satu perjuangan ... kat mane pun kita ditugaskan ... cabaran pasti ada ... 16 tahun aku bertugas kat situ ... banyak pengalaman dan kenangan semasa bertugas kat situ ... 2 jam pergi balik ... adakala memang membosankan ... tapi kata orang " alah bisa tegal biasa " ..namun daerah ini banyak mencatatkan kenangan manis dalam kerjaya aku !

... Feb 2010 terima surat pertukaran ke Lib Daerah Sabak Bernam ... tempat dimana aku bermula " syukur alhamdulillah " dan sekali lagi aku berperang dengan perasaan antara gembira dan sedih ... gembira sebab dapat bertugas di daerah sendiri ... sedih sebab meninggalkan tempat yang banyak mengajar aku jadi diri sendiri ... 

... hari ini dan hari2 seterusnya aku pasti akan ada cabaran sendiri ... kehidupan dan kerjaya harus diteruskan sebagaimana yang aku ... kamu ... kamu ... kamu ingankan ... so carilah diri ... nanti kita akan temui hati ... kerana hati dan minda harus sekufu untuk maju .

"   syukur alhamdulillah ... "

* ... hidup seharusnya x perlu bersyarat ... tapi bersyariat 
 

No comments: