Thursday, November 8, 2012

nilai pengalaman

PD. Parit 8

Bah. Kanak-kanak

 Bah. Dewasa

Bah. Dewasa

Bah. Remaja

 kebun sayur kat belakang library

buku yang aku baca sambil menunggu user ...

... pengalaman berharga sepanjang dalam perkhidmatan ... bertugas di Perpustakaan Desa ... dua hari pertukaran tempat bertugas bagi menyelesaikan data rekod penggunaan bahan ... memberi aku peluang untuk merasai suasana bertugas di lib desa ... alhamdulillah semua tugas dapat di selesaikan mengikut masa yang diberi ...

... hari pertama bertugas terasa janggal jugak ... yelah ! kalau kat lib daerah ada rakan setugas ... bila kena bertugas sorang2 ... memang rasa kehilangan pulak ... x de teman bicara ... hehehe

... bila dok sorang2 tu ... aku pulun kerja kira mengira tu kaw-kaw ... kasi settle cepat ... sambil tinjau2 kat pintu ... mane le tau ada pengguna menjengah masuk nk pinjam buku ... alhamdulillah ... ada gak 2 pengguna yang datang pulang dan pinjam buku ... so hari pertama 90% kerja dapat diselesaikan .

... hari kedua aku relaks sikit ... lepas sarapan baru aku mula kan kerja penggiraan ... jam 10.00 pagi semua dah selesai sudah ! ... ermm apa nak buat ni ... so apa lagi sambil layan lagu kat radio ... aku cuba cari novel2 yang best ... x de yang menarik pun ... al maklumlah novel lama ... pusing ... punya pusing ... belek ... punya belek ... aku tertarik kat dua buku ni ... Bapaku P. Ramlee dan Osama Laden ... seharian yang panjang ... hehehe

... apa pun ini adalah pengalaman yang amat berharga ... aku pernah berkhidmat kat Lib Daerah ... pastu pindah kat Lib Cawangan ... dan pindah semula le Lib Daerah ... dan 2 hari kat Lib Desa ... lepas ni ke mana pulak ... ? ... ikut jer arahan ... di mana bumi dipijak , di situ langit dijunjung .

* ... esok akan ke PD. Parit 14 dengan Aan  ... semoga tugas dipermudahkan Allah . Amin.



No comments: