Tuesday, December 18, 2012

luar biasa .... !!!


tetiba aku teringat ungkapan " luar biasa ... sangat luar biasa ! " hehehe
kat mane aku dengar ungakapan ni ? ermmm ... cer teka kata mane ? ... kalau ada sesapa yang pernah menghadiri ESQ 165 ... tentu ungkapan ni seakan mencair di telinga kan ... ( sebab kerap sangat disebut sepanjang ESQ oleh moderator dari tanah seberang )

... luar biasa membawa maksud tidak seperti yang biasa , tidak sama dengan yang lain , istimewa : keluarbiasaan perihal luarbiasa , keistimewaan ( ... seperti tercatat kat Kamus Dewan )

... sekadar bertanya " adakah kita termasuk dalam kategori mereka2 yang Allah kurniakan  luar biasa  itu ?
" kita semua sebenarnya ada sifat luar biasa " itu pendapat aku ( mungkin x sama dengan pendapat korang )" luar biasa yang macam mane tu ? " ... luar biasa yang memang luar biasa .... hehehe

... banyak luar biasa yang berlaku kat sekeliling kita ... cuba kita perhati betul2 ... perkara yang seharusnya luar biasa dah jadi mangli ... contoh ? ... ermm .. nak contoh ek ! contoh yg acapkali kita lihat ... kesalahan dilakukan tanpa rasa bersalah sebab bukan orang lain nampak atau tahu pun ... keberanian yang memang luar biasa meskipun tahu  DIA x pernah terlepas pandang memerhatikan kita ... yang dikatakan luar biasa itu bila rasa takut pada manusia melebihi rasa takut kepada Yang Maha Pencipta ...

... terkadang tanpa sedar kita terperangkap dalam situasi  luar biasa ... diberi hak untuk bersuara tapi bukan untuk mengutarakan ... agak berbelit-belitkan ! ... hehehe ... aku yang menulis pun rasa pening lalat nak pilih perkataan dan menyusun perkataan tu menjadi ayat yang mudah untuk difahami ... yang ni x leh nak bagi contoh ... hanya mereka2 yang permah melaluinya akan merasakan keluar biasaanye !


... semalam semasa memandu balik dari ofis ... terserlah keberanian luar biasa dua penunggang motosikal yang memotong kereta aku dari sisi kiri dan kanan serentak ! ... alahai ... aku lak tergaman dengan aksi yang x diduga tu ... kalau pun terror menunggang motosikal ... tolonglah jangan bahayakan diri sendiri dan orang lain ... x leh nak bayangkan kalau sesuatu berlaku semalam ... mungkin ada nyawa yang tergadai dengan sia2 hanya kerana gelodak jiwa remaja .

No comments: