Wednesday, January 29, 2014

Analogi Kehidupan ... part 2 " Jodoh "


" Jodoh "




... aduss ! bila bercakap bab jodoh ni , memang aku angkat tangan menyerah kalah ... lagipun aku dah malas nak fikir untuk cari jawaban nya ... nanti bila aku bagi jawaban skema macam biasa tu ... korang lak yang bosan kan ... so x perlu lah korang pecah kepala fikir pasal jodoh aku ... aku harap lebih baik korang doakan aku sihat sejahtera selalu

... kata yatie " ... jangan bosan dengan soalan macam gitu ... anggap jer diorang tu prihatin ...atau anggap jer itu doa diorang ... " eh ! gitu lak ... hakikat nya aku x marah pun cuma rimas ... sebab banyak perkara lain yang lebih bermanfaat untuk di kemukakan pada aku ... nanti bila aku jawab gmacam gini " segala jawaban itu ada pada Allah " takut diorang terasa hati lak ...

... gini lah jawaban terkini aku :-

" bila bercakap soal jodoh
 ramai memilih untuk berusaha keras mencari ...
walaupun sedar hakikat jodoh sudah ditentukan
tapi ...
bila bercakap soal hidayah
ramai pula memilih untuk menunggu
biarpun sedar hidayah itu perlu dicari
bukannya datang sendiri "

sesungguhnya Allah beri bukan apa yang pohon tapi apa yang kita perlu ...
~waullahuaklam ~

No comments: