Wednesday, January 3, 2007

Azam 2007

Persoalan yang diajukan dan diterima menjelang tahun baru adakalanya buat aku tergaman dan terkedu sekejap aghhh.... nak jawab apa ye ! sebab tak fikir lagi ... alamak dah setahun berlalu, rasanya macam baru semalam sambut tahun 2006, begitu cepat masa berlalu tak terkejar impian dan sasaran yang dibuat awal tahun lalu ..........teringat kata seorang teman , beliau berazam setiap hari sebagai satu motivasi untuk diri sendiri... mudah je !.... bangun tidur beliau akan berjanji kepada diri untuk jadi yang terbaik ..pelik tapi menarikkan.
Bila ditanyakan soalan yang sama pada bebudak sekolah rendah .... siapa lagi kalau bukan anak-anak saudara lelaki ...... nak tahu jawabnya ..... ada yang jadi doktor , polis dan tukang masak ..... jawapan tu buat aku lagi keliru ...... orang tanya azam bukan cita-cita ...... bebudak tu jawab tahun 2006 cita-cita diaorang lain , tahun 2007 lain ..........tak kisahlah cita-cita ke! azam ke! yang pasti kita mesti ada matlamat dalam hidupkan.
Azam aku untuk tahun 2007 adalah menjadi yang terbaik antara yang terbaik ... nak buang semua sikap, perangai kurang baik tu dan ganti dengan yang baik-baik belaka ...... insyaAllah
Buat semua kawan , teman dan sahabat jangan lupa dengan azam baru tau ......jadi sebagai tanda aras ukuran pencapaian sepanjang tahun 2007.... doa untuk semua semoga tahun ini lebih beroleh keberkat , kerahmatan dariNya dan jika ditimpa musibah atau kehilangan seperti mangsa banjir di Johor ................... berbanyakkan sabar ... yakinlah Allah akan kurniakan ganjaran dan gantikan dengan yang lebih baik....insyaAllah.

No comments: