Monday, May 21, 2007

salam perkenalan ...

18 may yang lalu ..... ketika memandu balik dari kerja sambil layan lagu Sudirman - Langit Petang dari corong radio, adalah isyarat mesej masuk kat phone aku ... isy kacau betul ! bila aku baca mesej tu sekadar ' aslamkum ' aje .... buang masa betul ...nombor plak bukan dari senarai insan2 yang terpilih .... yg ada dlm simpanan aku.

2 minit berselang aku terima lagi mesej kedua ' salam perkenalan , itupun kalau sudi ' siapa lah hamba Allah ni .... kalau dia dah tau nama dan no phone aku ..... tentu lah dia dah kenal aku ... malas nak layan ....

semalam aku terima mesej 3 ...... mesej penuh pertanyaan dan harapan .... sebenarnya ketika membaca semua mesej tu ..... perasaan aku x teruja langsung untuk membalasnya ....... so ....kepada yang menghantar mesej tu ...... harap maaf lah ...

mungkin ada yang beranggapan aku sombong atau memilih kawan ..... aku sebenarnya malas nak berteka teki ....... tercari siapa yang hantar mesej ..... lemas dan letih rasanya .... lagi kat pejabat la ni tengah banyak kerja .... pulak tu aircond x berfungsi ............ aku malas nak beratkan fikiran ..... lagi pun klu rasa berani tu ..... berdepan jer .... x payah nak main sembunyi ..

No comments: