Wednesday, October 24, 2007

istiqamah

salam,

hari ni 12 syawal bermakna sudah 12 hari kita meninggalkan bulan penuh keberkatan .... aku masih tercari-cari jawaban ... apakah amalan ku sepanjang ramadhan lepas telah sempurna terlaksana sepenuhnya atau pun masih banyak tercicir di sana-sini ....
... syawal kali ni aku tak teruja sangat untuk merayakannya ... mungkin sebab meningkatnya usia membuat aku lebih bersederhana je ... aku lebih berusaha kearah misi Adib ... entahlah aku satu kerugian yang amat sangat kerana mengambil mudah soal ni .....
... kini aku rasakan dapat kembali mencari hakikat diri yang hakiki .... menilai lemah dan kurang, menyingkir gelodak dan debu , menyubur jati diri , menunai amanah mengota janji .... aku berharap sangat agar Allah senantiasa mempermudahkan lorongan ini ... mengiringi hasrat dengan kekuatan dan ketabahan serta keimanan yang berkekalan ....
... semoga istiqamah ini sentiasa dihati ..... insyaAllah.

No comments: