Friday, November 9, 2007

... terjerat !!!

... hari ni ketika dalam perjalanan ke pejabat aku terjerat dalam kesesakan dijalanraya .... ah ..! mungkin sebab hujan yang turun dari subuh tadi menyebabkan kenderaan bergerak lembab atau mungkin disebabkan sambutan deepavali makanya ramai yang mengambil peluang menyambung cuti ... tapi alhamdulillah sebelum jam 9.00 pagi aku dah selamat sampai kat pejabat ...

... teringat pulak beberapa hari lepas .... ada panggilan dari seseorang untuk aku tapi tidak maklumkan nama dan dari mana .... aku masih tertanya-tanya siapa le gerangannya ... sudahnya aku abaikan jer .... malas nak beratkan fikiran ...

... minggu ni aku rasa letih dan terjerat perasaan dengan beberapa perkara yang datang menerjah atau terjadi tanpa disangka-sangka .... janji temu untuk projek yang kajian tempatan tertangguh kerana masalah kesihatan ... aku gagal menunaikan harapan seseorang yang memohon pertolongan atas sebab-sebab yang sukar untuk dijelaskan ... hari ini aku menerima mesej berkaitan tidak puashati pihak atasan mengenai beberapa perkara dalam perkhidmatan

... aku rasa sedih dan terkilan dengan insiden yang berlaku ni ... sikap terus terang sering buat aku terperangkap dalam keadaan " telan mati mak , diluah mati bapak " ... apa nak buat aku terpaksa tanggung risiko walau apa pun keputusan yg aku ambil ... hanya berserah padaNya ,
mungkin dengan berlakunya situasi ni ... aku akan lebih menilai erti hati budi ... berhati-hati meniti rencah kehidupan .... lapangan dada dalam menerima ragam ... aku terima segala dugaan dengan redhanya ...

... apa yang pasti ... aku benar-benar terjerat !!! ... aku berdoa semoga ada jalan penunjuk sinar ..
insyaAllah .

No comments: