Friday, February 13, 2009

saat upaya kian terlerai ...

salam jumaat !

... kita sering terperangkap antara suratan atau kebetulan ... ntah la ! susah nak diungkap dengan perkataan ... apa lagi nak di zahirkan melalui tulisan ... aku pun bukan le nak berkisah pasal dua perkataan ni ... buat pening kepala jer !

... ' eh ! nape x tulis pasal tsunami politik kat perak tu ? ' ... itu komen rakan lama ( ... yg kununnya setia baca blog aku ni ... ye lah tu ! ... leh percaya ke ni ) ... lagi pun aku memang x berapa suka dunia politik ni ... malas nak sesak fikiran dengan kerenah orang tua2 ' berkelahi ' berebut kuasa ! ... kalau bebudak tu nampak le manisnya ... ni .. semuanya dah tuo2 belaka !

... semalam aku dan beberapa orang staf pergi hosp. Ampuan Rahimah kat klang ... ziarah kawan yang sedang berjuang melawan penyakit jantung ... setelah terperangkap hampir satu jam dlm kesesakan jalanraya ... melihat keadaannya yang terlantar dan dibantu alat bantuan pernafasan ... menimbulkan rasa insaf yang amat sangat dalam diri aku ... saat diri kehilangan upaya ... hatta untuk membuka kelopak sekali pun ... apa lah lagi yang diharap selain daripada doa ... ! rasanya dalam situasi begini ... adalah lebih kita lupakan segala sengketa atau redha akan lemah dan kurangnya dia ... belajar memaafkan kerana x selalunya kita ni betul sentiasa ! ...
" semoga Allah berikan keberkatan padanya " ... amin .

* hidup bagaikan putaran roda ... sebab x tau apa akan berlaku esok ... atau apakah esok masa ada ... lalui lah kehidupan ni dengan keredhaanNya ..

No comments: