Thursday, June 10, 2010

nilai diri ...



... apa nilai diri kita ? .. apa nilai diri kita di mata orang lain ? ... hehehe ! saje nak tanya ... saje nak usik-usik minda korang ... sejauh mana kita mengenali diri sendiri ... sebab ada gak di antara kita ni yang x mengenali diri sendiri sebenarnya ... x percaya ???

... nilai diri kita adalah apabila kita berjaya melakukan atau merealisasikan apa yang kita ingin dengan cara sendiri tanpa adanya sokongan atau bantuan dari orang lain ... dan semestinya apa yang di capai itu tidak diperkata ... diperlekeh atau jadi bahan bualan ...!

... menoleh ke belakang ... menyelusuri titian yang pernah aku lalui untuk sampai ke tahap ini ... aku bertanya sendiri ... apakah setiap apa yang aku miliki ini ... mutlak atas usaha ... tawakal dan sabar diri sendiri atau belas ihsan ... aku pun x pasti ! ... kekadang tu aku teringin nak tahu ... apa agaknya nilai orang terhadap diri aku ... tapi aku rasa itu mustahil kan ... sebab orang kita penuh dengan adat & adab ... susah mengata tidak pada keburukan ! suka berkias dari berterus terang ...

... so atas lemah dan kurang yang ada pada diri ini ... aku berusaha untuk jadi sebaik mungkin ... ya ! sebaik mungkin ... x kira apa anggapan orang pada aku ! hidup adalah seperti yang kita inginkan ... kalau nawaitu yang tertanam kat hati kita tu sudah jitu ... maka teruskan tapi biarlah yang baik2 saje ! ... sebab kita sentiasa dalam perhatianNya .

* ... nilai diri kita adalah pilihan sendiri ... dan atas redhaNya

No comments: