Friday, July 30, 2010

kotak yang berbeza ...

... ada kalanya bila berlaku sesuatu perkara yang tidak bertepatan dengan kebenaran ... aku agak terganggu dan emosi sikit ... al maklumlah aku hanya insan biasa yg serba kurangnya ... bukan le aku x leh langsung terima teguran atau kritikan ... tapi biarlah pada landasan yang betul ... sebab itu akan menimbulkan prasangka ... aku takut kalau2 ada titik prasangka dalam hati ... yang merenggangkan ukhuwah sesama insan ... itu jer !

... tapi bila aku fikir2kan kembali ... dah jadi lumrah kehidupan ... kita sering nampak khilaf orang lain dari diri sendiri ... bak kata pepatah hilang kemarau setahun dek hujan sehari ... lagi pun kita dalam kotak fikir yang berbeza ... tentulah cara berfikir ... bertindak ... dan perkara yang diputuskan juga tidak sama

... x pe lah ... yang penting kita jaga nawaitu ... tunaikan amanah ... ikhlas laksana tanggungjawab ... yang lain2 tu serah pada Allah .

* sejauh mana seluang melaut ... akhirnya pulang ke lubuk juga

1 comment:

anggerik said...

....kak per cerita ini....pe pun pe yang penting terus berusaha dan jangan peduli cakap malaun-malaun yang tahu nak cari kelemahan orang jer...