Tuesday, August 10, 2010

Marhaban Ya Ramadhan ... !



... insyaAllah ! esok kita akan mula berpuasa ... rasanya semua dah bersedia dari segi mental dan fizikal ... macam nak pergi berperang lak ... bukan nya apa ... kita ni bila perut lapar ... emosi @ mental mudah terganggu dan emosi sikit ... klu nak bergurau pun kena le berhati2 ! nanti ada yg pang ! opps ...

... fizikal juga kena le stabil ... x boleh le nak layan sangat rasa letih @ malas ... klu diikut kan memang le badan rasa x bermaya ... nak buat kerja pun x de mood ... klu boleh nak berehat dan tidur jer ! ... sebenarnya bukan badan yang letih tapi minda kita ... bila kita dah setkan kat minda ... bila puasa mesti penat dan letih ... maka itu lah yang kita akan rasa ... kata2 ni jugak aku guna kan untuk bagi motivasi kat adib ... nmpaknya berkesan jugak ! ( ... ni pendapat aku jer ! )

... alhamdulillah ! puasa tahun ni ( insyaAllah ) aku rasa lebih relaks dan x le terkejar2 sebab
jarak lib dengan rumah 12 km jer ... dulu dalam bulan puasa ... dapur kat rumah memang
jarang2 berasap ... bukan le malas tapi x sempat ! ... banyak masa dihabiskan kat perjalanan .
so ramadhan kali ni aku harap dapat lakukan perkara2 ( yg baik saje tau ) yang aku dah terlepas
selama 16 tahun !

... semoga ramadhan kali ini dapat aku lalui dengan lebih baik dari tahun2 sebelumnya !


* ... selamat menjalani ibadah puasa dalam bulan Ramadhan ... bulan penuh kenikmatan dan keberkatan pada semua !


No comments: