Saturday, November 27, 2010

berubah ?

... malam tadi aku masak tumis sadin ... semua gara2 sembang dengan Ann kat ofis pasal apa yang sedap untuk dijadikan santapan ... aku memang jarang memasak ... bila aku betui2 teringin nak makan baru le dapur kat rumah aku tu berasap lebih lama dari biasa .... hehehe !


... lepas jamu selera aku lepak depan tv sambil gulung kertas untuk jadikan contoh aktiviti kat lib ... masa tu jugak aku terima call dari yatie yang akan bercuti ngan famili kat langkawi ... katanya last dia gi langkawi 10 tahun lepas ... masa tu baru2 kahwin ... honeymoon le kunun !
percutian kali ni pun ... boleh dianggap bonus untuk dirinya dan anak2 sebab suaminya x berape gemar nak berjalan2 ... lagi satu katanya ... sang suami siap bagi ingatan tulus ikhlas kat dia " sepanjang percutian semuanya akan ditanggung kecuali duit utk shooping " ... x kisah lah janji gi jer ! ... jangan lupa lak ole2 dari langkawi untuk aku ek !

... yatie ( teman sejak dari zaman sekolah lagi ) memang x pernah berubah ... suka ... duka semuanya dikisahkan kat aku ... sebab katanya aku ni penasihat terbaik sehingga kini ... eleh ! iyo le tu

... cuma aku terkejut sikit bila dia komen " ko dah berubah lah ... dah x macam dulu ... nape ? ... apa dah jadi ni ? " ... aku ? ... aku berubah ? ... ye ke ? ... ntah lah x perasan pulak ... rasa biasa jer !

... " mis ! bukan ko yang berubah le ... tapi tulisan kat blog tu yang dah berubah ... x macam dulu ... aku rasa tulisan ko dah x telus ... macam takut2 ... bla ...bla...bla.. nape ? " ( ... terpaksa le aku cut beberapa perkataan seterusnya ... )

... alahai yatie ... ko ni bikin lena ku terganggu jer malam tadi ! ... apa x nya ... asyik dok fikir ayat2 laser ko !

... sebeno2nya x de yang berubah pun dengan diri aku atau tulisan kat blog ni ... cuma aku dah kurang sikit menulis sebab mungkin belum serasi sepenuhnya dengan tempat baru ... pastu kerje pulak banyak ... masa kat cawangan dulu leh le aku update blog selalu ...

* .... adakalanya kita perlu berubah jugak ... klu x hidup akan jadi statik ... dan x menarik gitu !

No comments: