Wednesday, January 26, 2011

apa mahu ku ....


... kehidupan ni macam kita buat matematik ... kena bijak buat perkiraan bukan main hemtam keromo jer ... boleh haru jadinya ! ... banyak yang berjaya mencaturkan kehidupan tapi x kurang jugak kecundang dan merana jiwa raga ...

... bagi aku setiap kejadian yang Allah ciptakan punyai keistimewaan yang tersendiri ... aku ... kamu ... dia ... dan mereka adalah ciptaan Allah yang unik tapi mungkin kerana kurangnya kita berusaha mengenal diri sendiri maka kita hanya nampak kelebihan orang lain dari diri kita ... !

... masa mula berkerjaya dulu ... aku lebih banyak memerhatikan dan berusaha untuk belajar semua perkara ... hatta bukan tugas hakiki pun aku akan cuba ambik tahu jugak ... bukannya apa pun sekadar ambik tahu ... sebab ilmu x kan datang sendiri kalau x dicari ... rasa macam tamak pulak ! ... mak kata aku kata " jangan jadi penyapu baru ... mula2 jer rajin ! " ...

... ntahlah ! tapi dah nak masuk fasa2 terakhir perkhidmatan ( ... ish ! lamo lagi nak pencen ! ) aku masih terasa macam baru masuk kerja ... habehh tu banyak perkara baru yang aku kena belajar ... moga semua rasa ini akan kekal dalam hati sehingga hari terakhir aku berkhidmat ...

... aku ibarat seluang melaut ... bertahun2 berkelana ke daerah orang ... dan berkali2 juga memohon untuk berbakti ditempat sendiri ... sehingga satu saat aku berhenti berharap namun aku x pernah berhenti berdoa ... alhamdulillah ... penantian 16 tahun tu menyimpan sejuta hikmah yang x terjangkau akal ...

... apa yang aku mahu ? ... biarlah hanya Allah yang tahu !

* ... ikhlas bukan sekadar ungkapan

No comments: