Friday, February 18, 2011

... bila hati berbisik !


salam jumaat ...
... malam tadi sukarnya rasa melelapkan mata ... ntahlah ! minggu ni aku rasa kalut sikit ... apa x nya ... macam2 perkara yang aku dengar ... aku lalui ... aku rasa ... ermm ! kalau difikirkan sangat memang menyesak dan menyebakkan jiwa raga ... tapi aku bukanlah jenis orang suka memeningkan kepala dengan perkara yang remeh temeh ni ... cuma aku blurr kejap lepas tu ok le !
... tapi sesekali tu bila hati berbisik ... emosi pun ikut terusik ... maka timbul le persoalan " why me ? " ... berkali2 aku memikirkan " apa sebenarnya " yang berlaku ... aku x nampak pun bab2 yang boleh dijadikan isu ... itu tanggapan aku !
... aku terlupa rupanya ... masih banyak yang perlu aku tahu ... perlu aku kenal ... perlu aku fahami ... opss ! aku terlupa ... aku terlalu baru disini ... aku seharusnya lebih banyak memerhati ... mendengar ... dan seharusnya tidak melangkah terlalu jauh kehadapan ... !
... aku sering terasa bagai " seluang melaut " bila kembali ke lubuk ... semua x pernah berubah ... aku terpaksa menyesuaikan diri dengan keadaan yang baru ... yup ! semua yang baru ... hanya sesekali aku berfikir " ... mengapakah disisi lain kehidupan aku merasakan seperti ianya telah pernah ada begitu ... dan sehingga kini pun masih begitu " ... mungkinkah semua ini akan kekal begitu sepuluh atau dua puluh tahun berikutnya ... ?
... astaghfirullah ... astaghfirullah ... astaghfirullah ...
* ... kita selalu nampak titik hitam tanpa menghiraukan sejuta titik putih di sekelilingnya ...

No comments: