Thursday, January 12, 2012

DOA

sajak ni aku dengar di radio IKIM ( ... tapi x sempat nk tulis semua ) karya A. Aziz Deraman
tajuk " DOA "


Dari dataran banjaran damar hidup peribadi

Aku melontarkan pandangan ke bawah diri

Dari jendela diri

Ku buka cermin bestari

Bayangan dunia alangkah indah sekali

Yang kau isikan segala hiasan kesukaan

Manusia pu leka memenuhi setiap keinginan

Antara segar bugar nafsu dari tenang perasaan


Dari jendela diriku

Aku menaruh harap atas hamparan kalimat Mu

Bahawa sesiapa yang berdoa kepada Mu tetap akan kau terima hajat kalbu

Maka aku biarkan menagih janji menadah mencari keampunan diri

Jadikanlah teratak diriku kediaman yang hidup

Terpelihara dari azab dan dosa-dosaku terlitup

Ku mohon pada Mu jua keredhaan buatku

Neraka itu akan tertutup pintu



*... terasa begitu kerdilnya aku disisi Nya .


No comments: