Friday, January 4, 2013

impian 2013


... pertanyaan skema bila tahun berganti " apa azam tahun ni ? " ... apa yerk ? sebab ada kekawan lama bertanya apa target aku 2013 ... aku set kat minda istilah azam tu aku tukar kepada impian ... nampak lebih santai sikit (... ikut Kamus Dewan perkataan azam membawa maksud kemahuan yang kuat dan impian bermakna angan2 atau harapan ) ... dalam usia macam aku ni ... stress perlu dinyahkan ! ... hehehehe

... untuk diri sendiri telah aku sediakan senarai panjang impian 2013 ... ini adalah pertama kali aku bersungguh menyediakan pelan dalam memburu impian ... walaupun mungkin x semua akan tercapai tapi aku anggap ini sebagai motivasi untuk diri sendiri !

... sesekali menoleh ke belakang ... mengintai-intai jejak yang ditinggalkan sepanjang 2012 adakalanya mengundang sang emosi datang bertandang ... sedih , kecewa , suka , benci , terluka seakan berbaur menjadi satu ... inilah kehidupan !

... " untuk berjaya kita kena menguasai emosi " itu kata2 yang aku ambik dari buku motivasi ... tapi acapkali juga aku  gagal menguasai emosi apatah lagi jika aku yang x termasuk dalam itu kisah , sama terkena biasnya ... so aku pegang pegang prinsip " menyatakan kebenaran memang pahit  tapi fikirkan kemanisan hasilnya " adakah ini salah satu pelan untuk 2013 ?

... target utama 2013 ... aku juga berharap akan konsisten dalam memenuhi tabung simpanan ( ... 2012 x capai target ... huhuhu ) banyak perkara luar jangka yang berlaku ... insyaallah tahun ni moga lebih berjaya !

... fokus pada kerjaya " sentiasa jadi yang terbaik " hehehe  ( ... yang ni sendiri mau ingat ek ! ) dan dipermudahan Allah dalam memikul amanah yang tergalas kat bahu ni . amin

... yang lain2 tu biarlah ia kekal kat atas kertas ... yang akan bisa sesekali disemak untuk ingatan diri sendiri ...



No comments: