Friday, November 3, 2017

.... dengan jiwa


... hari ni dengar tazkirah berkaitan kerja ... bagus juga sebab di tempat kerja kan ... mestilah cerita pasal kerja ... antara pengisian yang dihujahkan " .... bekerja dengan jiwa " aku setuju sangat ... yelah kalau kerja tidak dengan jiwa susah juga .

... bab kerja ni agak sensitif untuk dihujahkan secara panjang lebar ... so aku ambil pendekatan lebih kepada mendengar sahaja daripada melontar pandangan ... bukan x nak share pandangan tapi nak elak salah faham ... kita ni bila ada sesuatu yang dibicara selalunya mencetuskan pemahaman dan pandang yang amat berbeza daripada maksud yang sebenarnya ... kita hanya ambil yang tersurat dari yang tersirat  ... penghujungnya jadi berselirat dan bertegang urat atas perkara-perkara yang tidak memberi manfaat pun .

... dengan jiwa atau tidak , hanya diri sendiri yang tahu ... penilaian luaran biasanya tidak dapat menterjemahkan apa yang ada dalam jiwa ... aku sendiri masih samar pengertian bekerja dengan jiwa ni ... al maklumlah selama ni aku bekerja kerana itu adalah amanah dan tanggungjawab yang perlu aku selesai serta bersungguh dalam melaksanakan kerana mencari redha-Nya ... x pastilah dengan jiwa atau tidak ... hehehe

...  wallahuaklam ...

No comments: