Monday, February 18, 2008

aku belum bersedia ...

15 feb 2008 ( jumaat )

... aku terima panggilan dari seseorang yang aku rasakan begitu akrab suatu masa dulu ... menawarkan satu peluang yang tidak pernah pun terlintas dalam kotak fikir ku ... aku terkejut " cubalah ! ... peluang ni mungkin yang terbaik " Ya Allah !!! ... pada mulanya aku rasa sangat teruja untuk mencuba dan menyahut cabaran ni ... ' mengapa tidak ' kan ...

... tetiba aku terbangun dari anganan indah itu ... bila akal mulai menguasai emosi ... semua ini tak mungkin dan aku benar-benar belum bersedia untuk hadapi cabaran ini ... bukan le bermakna aku penakut .... juga bukan kerana sindrom ' selesa ' dah bertapak dalam hidup aku ...

... aku ingin lakukan sesuatu ... hanya apabila aku pasti dan bersedia sepenuhnya untuk menggalas tanggungjawab yang diamanahkan dengan jujur dan telus .... emm mana mungkin untuk aku berlari sedangkan untuk berjalan pun aku masih perlu dipimpin ... aku tak nak ' yang dikejar tak dapat , yang dikendong keciciran ' ...

... terima atas ingatan dan keprihatinan ... insyaAllah suatu hari nanti jika itu takdirNya ... segalanya akan tercapai juga ...

No comments: