Wednesday, February 6, 2008

pengalaman pahit

.... tadi aku call ibupejabat untuk dapatkan kepastian tentang permohonan surat tukar hakmilik kenderaan .... 2 minggu lepas aku dah maklumkan akan turun ibupejabat isnin ... aku berharap sangat semua ni dapat diselesaikan segera .... tapi amat mendukacita kan ... aku diberitahu surat belum dibuat lagi ... atas alasan kesibukan tugas-tugas lain yang lebih penting dan perlu diberikan keutamaan ... kononnya ...!... yang paling x dapat aku lupakan dan masih terngiang kat telinga ni ... suara sumbang ' katakan je x siapkan lagi '

.... yang buat aku rasa marah dan terkilan sangat ni ... bukan le soal kesibukan pihak yang di atas tu ... tapi soal kredibiliti dan tanggungjawab terhadap tugas yang diamanahkan ... x kan lah nak siap kan sehelai surat untuk pengesahan pertukaran hakmilik mengambil masa sebulan .... apalagi la ni dah dapat pun persijilan MS:ISO ... selepas call 2 minggu lepas aku tertunggu gak ... mana le tahu ada dokumen yang diperlukan untuk draf surat tu ... tapi senyap je ... aku meneka semuanya ok ...

.... sebelum ni bila ada pihak luar bersungut dan mengeluh pasal sukarnya berurusan dengan ibupejabat .... aku beranggapan mungkin sebab x ikut prosedur atau lain-lain hal ... tapi hari ni aku tahu ... itulah situasi sebenarnya ...

.... setiap kali ada urusan disana ... aku melihat pelbagai ragam dan gaya ... seolah-olah kesibukan membelenggu rutin harian mereka ... rupanya hanya lakonan semata ... tiada keikhlasan ...

.... apa pun aku tetap akan bertindak dengan cara sendiri untuk mengatasi .... harap pendekatan ini akan membuah kan hasil ....

.... pada yg dok kat 'atas' sana ... tugas anda adalah amanah ... amanah yang memberi rezeki .. rezeki untuk sara anak-anak ... fikir le sendiri ... apa jadi seterusnya ... setinggi mana kita ... kita masih dalam perhatianNya ...

No comments: