Friday, February 22, 2008

sebak

...21 feb

aku terima warkah dari jauh ... nun di selatan
ungkap bicara bernada hiba ...
rasa sebak gak bila membacanya ...
perasaan terharu bersarang gak kat hati aku ...
macam dah buat dosa besar jer ...
aku gak yang bersalah ke ? bila pendapat tak sekata dan senada ...
aku tidak upaya menggotakan impian semua orang ....
maaf ! tiada balas untuk warkah ini ... itu janji ku ...

sebenarnya telah aku putuskan untuk tidak berfikir mengenainya apalagi mengenang ....
jauh disudut hati ini rasa jerih dan dah lelah ...
seperti kata honey "i m lost everything " ....
rasa nak lari jauh dari kemelut ini ...

dalam kebuntuan mencari jalan ...
telah ku lakukan yang seharus sebagai hambaNya ....
bersujud memohon pertunjuk dan keredhaanNya ....
mencari-cari titik noktah bagi suatu harapan dan permintaan ...
itu jua putusan ... muktamad

... hanya harapan dari sahabat kepada sahabat ..
jangan noktahkan ukhuwah antara kita ...
mungkin lebih baik buat kita bersama ...

No comments: