Tuesday, May 27, 2008

jika ...

... erm ...! pernah x korang rasa bersalah atau kesal atas apa yang korang dah lakukan suatu masa dulu ... x kira lah sengaja atau x ... sekadar bertanya dan nak tahu je ... sejak akhir2 ni ... aku sering bernostalgia ... mengingati apa yang ku lakukan dari zaman kanak2 hingga detik meniti usia kematangan kini ... kekadang tu terbit gak rasa bersalah atas putusan yang diambil masa tu .. yang mungkin melukakan , menyedihkan atau memutuskan harapan orang lain ...

... semua ini menyebabkan aku rasa bersalah sangat ... bila ku ajukan pada seorang ' teman ' ... katanya ' apa jua keputusan yang kita buat pada masa tu ... biasanya memang patut dan kena pada waktu itu ... jangan salahkan diri ... apa yang kita ada hari ni adalah hasil tindakan yang kita lakukan masa lalu ' ntah lah ....!

... aku hanya berharap dan berdoa kepada 'mereka2 yang pernah terguris hati ... atas sikap dan tingkah aku ... kemaafan yang ku pohon '

... aku juga membayangkan ...
Jika masa boleh berulang semula ..
mungkin aku akan lebih prihatin akan luahan hati
mungkin aku lebih mengerti keinginan kalian
mungkin ku pujuk hati sentiasa memberi ruang
tapi mustahil kan ...

... membuka lipatan kenangan adakalanya amat memeritkan !

No comments: