Monday, June 2, 2008

angin perubahan

... bak kata orang ' sekali air bah , pasir kat pantai pun berubah ' ... itu situasi yang berlaku sekarang ni ... bila gelombang melanda maka berlaku ombak yang pada mulanya sekadar buih meniti kat gigi air kini berubah menjadi badai melanda disegenap ruang ... begitu gak dengan angin perubahan yang melanda kat HQ ...
... sejak seminggu lalu pelbagai khabar angin bertiup membawa berita akan ada rombakan besar-besaran ... tapi seperti selalu gak ... aku hanya mengambil sikap tunggu dan lihat je ... siapa le aku nak kecoh-kecoh pasal hal ni ... lagipun bertukar , ditukar kan perkara biasa dalam perkhidmatan ... dan yang kena tukar tu pun sebab berlakunya anjakan jawatan ... kata lain lebih mudah difahami ' naik pangkat ' ... bila dah naik pangkat tentunya timbal balik yang diterima juga lumayan ... redha jer le ...
... sesiapa yang terlibat dengan 'penghijrahan ' ni ... tahniah dan syabas aku ucapankan ... semoga dapat menjalankan tugas dengan cemerlang ... suasana baru biasanya memberi pengalaman baru yang amat berharga ... kepada mereka2 yang bukan dari kalangan yang
' terpilih' usah le berjauh hati dan kecewa ... mungkin Allah akan memberi lebih baik dari ini ..
... hanya aku rasa terkilan dan sedih jika khabar angin bertiup berkenaan ' seseorang ' yang aku anggap sebagai 'mentor' ni benar ... alangkah ! ... aku berdoa semoga semua ni hanya semilir tiupan debu-debu pembawa kotoran ...

... apa yang sahih dan pastinya ... " bos " terasa semakin hampir dengan lokasi pejabat aku !
dengan ucapan ' Selamat mencurah bakti kat pejabat baru .... ahlan wassahlan !

No comments: