Thursday, July 10, 2008

kalau niat baik ....

... kekadang tu aku rasa menyesal bila buat sesuatu keputusan tanpa berfikir dulu ... sebabnya aku selalu berprasangka baik jer ... sentiasa fikir positif !
... tapi semalam bila di tegur oleh keluarga ... baru le aku ambil masa untuk fikir semula ... fikir kebaikan dan keburukannya ... apalagi bila keputusan ini juga melibatkan orang lain yang tentunya bukan mahram ... mengapa lah aku x terfikirkan perkara ni ...
... malam tadi sukar gak aku nak lelapkan mata ... mencari alasan yang baik dan sesuai seperti yang dicadang oleh seorang teman ... aku berusaha untuk tidak berdusta walaupun boleh le di anggap " bohong sunat " ...
... pagi tadi sebelum bertolak ke ofis " 24 haribulan ni kenduri kat rumah mbah ... khamis malam jumaat " ... fuhh ! aku senyum lega ... x perlu le aku menipu dalam bulan Rejab yang mulia ni ....
pastu aku pening gak memikirkan cara terbaik untuk mintak maaf dan menerangkan situasi ni ..
tapi alhamdulillah semuanya dah settle ...
... lain kali aku kena beringat bila nakbuat sesuatu tindakan ... walaupun agak terkilan gak sebab x dapat menghadiri majlis tu ... yelah bukan senang nak dapat peluang menghadiri majlis AMIM tu
tapi aku bersyukur sangat sebab disedarkan ...
... meskipun aku berniat baik ... kalau implikasi dari niat tu akan menimbulkan fitnah dan masalah ... tak de makna nye ..,

No comments: