Thursday, July 3, 2008

7 perkara ...

aku di tag oleh imad .... pasai 7 perkara !
so layan jelah ...

7 perkara tentang aku :
- suka makan
- suka masak walaupun x le sesedap chef wan
- suka bercakap adakala tu dah masuk bab membebel
- takut berada kat tempat tinggi - gayat la
- geli ngan ulat atau ape2 jer yang spesis dengannya ...ehh !
- suka buat sesuatu yang merangsang otak ... contohnya ape ek !
- mudah tersentuh hati bila melibat hal2 keluarga terutamanya - senang cerita mudah nangis le !

7 perkara yang buat aku takut :
- darah yg banyak - tengok orang kemalangan
- tak berapa suka tengok medik tv
- dapat berita sedih
- takut kena pindah tempat kerja jauh dari rumah ... hehehe
- takut x dapat berikan sumbangan buat keluarga
- takut klu suatu hari nanti apa yang kata kat orang kena balik kat aku - nauzubillah
- paling aku takut bila kurangnya bekalan yang bakal dibawa ke ' sana '

7 lagu yang aku suka nak dengar :
- kasih - hety koes endang
- kasih kita - aishah
- setia kasih - haliza
- suara kekasih - alleycat
- kekasih awal dan akhir - jamal abdillah
- apa lagi ek !
- sebenarnya aku suka dengar semua lagu ...

7 perkara yang amat aku hargai :
- Dia
- hidup aku
- diri aku
- keluarga aku
- kawan , teman dan sahabat yang aku ada
- kenangan2
- peluang yang Allah berikan pada aku

7 ' first time' thing yg aku x lupa :
- terima surat cinta masa form one " cinta monyet " la ... suka pun ada tapi takut yang lebih ...
bila ingat kelakar habis ...
- kantoi terima surat layang ' salam perkenalan ' masa belajar kat PLPM , Perak ... warden dok
baca dulu setiap surat yg diterima ... terukkan ??? .. sampai hari ni aku masih tertanya siapa le
yang kenakan aku tu ...
- kantoi gak masa aku belajar trengkas ... bila cikgu perasan aku salin nota dalam tulisan biasa
aduss ! lastnya aku mengundur diri dari kelas tu ... malu beb ! ... buat cikgu hamidi terima kasih
- pertama kali masuk rumah hantu kat Batu Gajah .. Tmn S.M Noor ... punya le takut masa tu ...
taubat aku kan masuk lagi ...
- pertama kali gi interwiew jawatan ' kerani ' kat pej daerah s/bernam ... aku disuruh sambung
belajar ... masa tu umur 18 tahun ... alahai ! sabar je ..
- hari pertama aku memulakan tugas jawatan sekarang ni ... masa tu sambilan lagi ... aku berdoa
semoga masa cepat berlalu sebab terasa macam sentiasa diperhatikan .. huh ! tension betui
- ' kehilangan abadi ' seseorang yang aku anggap sebagai nadi dalam kehidupan ...

... aku dah jawab semua soalan tu ...
mesti saat ni ko ngah dok mengata dan mengutuk aku ... hehehe

No comments: