Tuesday, July 15, 2008

... rentetan bercuti

... ari ni mula bertugas semula selepas bercuti dari 11 - 14 julai ...
bercuti tu bukan le bermakna ... aku pi makan angin atau ape2 jer yang membawa maksud berehat ...tapi lebih kepada lari dari rutin harian biasa ... kerja ...kerja ... kerja ... dan kerja
... rentetan sepanjang bercuti ....

11 julai ...
seawal pagi aku dah mula operasi mengeluarkan pinggan mangkuk , periuk dan kuali ... sebab hanya aku jer yg tau kat mane semua barang tu tersimpan ... rumah aku kan ... hehehe
pastu aku dan kakak gi shopping untk barang dapur pulak ... memang le penat tapi bila kenangkan arwah mak ... rasa penat tu hilang ...
3.00 pm aku terima call dari teman kat lib sg besar ... katanya ada berita hangat terbaru ... biasa le pompuan klu x bergossip x seronok kan ... tapi bukan mengumpat tau ...
3.45 pm aku dah sampai kat sana ... banyak jugak le cerita2 terkini ... tentang macam hal berkaitan organisasi dan berkaitan dengan kerje gak ... sambil tu minum petang ... jamah kuih dan minum nescafe susu ... ingatkan nak singgah sekejap jer ... tapi bila dah jumpa panjang pulak cerita ... sebenar bukan senang nak bersembang kalau time kerje tu ... singgah klau ada hal jer ... last nya petang tu aku balik jam 6.00 pm ...

12 julai ..
seawal pagi gak aku , along dan didi dah pergi pasar untuk beli barang basah untuk kenduri malam ni ... " acik jadi mem ari ni " bila aku suruh dia memandu ... ala ! bukan ape ... aku saja jer nak merasa naik kereta dia pulak ... lagi pun aku dah penat memandu ...
.. alhamdulillah ! semua saudara mara dan adik beradik berkumpul malam tu ... ketika majlis tahlil tu aku tetiba rasa sebak sangat ... " semoga rohnya ditempatkan bersama2 orang yang beriman " amin ...

13 julai ...
selepas kenduri malam tadi aku dimaklumkan biras kepada adik kemalangan jalanraya dan kembali ke rahmahtullah ... dengan berpandukan kepada alamat yang diberi ... aku , adik , adik ipar dan kakak tawakal jer pi cari rumahnya ... walaupun tersesat kat pekan setiawan , perak ... dan terpaksa bertanya kat balai polis ... akhir kami sampai gak walaupun terlewat ... masa balik sempat gak singgah kat tepi jalan tu ... beli durian kampung ... huh ! mahal la ...

14 julai ...
rasa rileks sikit ... selepas kemas dan masukkan pinggan mangkuk dalam stor ... aku dan adik gi shopping kat pekan sg besar ... sebenarnya aku x beli barang pun sekadar jadi pemandu jer ...

15 julai ...
ari ni le ... aku memulakan rutin seperti biasa ... kerje .. kerje .. kerje dan kerje !

No comments: