Monday, April 6, 2009

kemesraan pudar warna

... aku x pernah terfikir pun pasal perkara ini ... sungguh ! ... aku selalu berharap setiap hubungan yang terjalin akan kekal erat selamanya ...

... tapi luahan rasa seorang teman pasal mesra yang semakin pudar dalam keluarganya ... aku x nak komen atau senang crita ... aku x layak pun nk beri komen apa2 sebab ... aku rasa x layak nk nak bagi komen sbb aku x de pengalaman dalam hal2 kehidupan berumahtangga ni ... tapi sebagai sahabat aku bersedia mendengar luahan hatinya jika itu dapat meringankan bebanan perasaannya .

... hanya aku ingin titipkan sedikit nasihat buatnya ... kita akan lalui beberapa fasa sepanjang hayat ... dan bertambahnya usia kita maka beranjak lah juga fasa dalam kehidupan ... kita selalu anggap orang sekeliling kita berubah ... tapi hakikatnya kita yang berubah ( tanpa kita sedari ) ... adakalanya kita berharap segalanya akan kekal macam 5 atau 10 tahun lepas ... tapi hakikatnya cuba kita cermin diri ... adakah kita masih macam dulu gak ?

... jangan cari lemah orang lain tapi cari lah kurangnya kita ... !

* ... barangkali aku juga sedang melalui fasa yang sama ... 15 tahun berada disini ... terasa begitu ' biasa ' ... ermm ! segala2nya jadi begitu ' biasa ' .

1 comment:

Sifu Mirza said...

salam kesturi...

wajah baru 'duniaku' kini lebih segar dan bertenaga...

syabas kesturi...

:-)