Wednesday, May 27, 2009

cakap banyak ... cakap sikit !

.... fuhh !! dah seminggu tinggalkan blog ni ... dah mula nak bersawang pun ... !

" ... awat lame x menulis ... x habis lagi layan emosi ek ! ? " ... hisk ! kesitu pulak ... tolong lah jangan kusut kan minda tu dengan prasangka k ...

... bulan ni aku memang sibuk giler beb ! ... pastu ditambah pulak dengan masalah2 peribadi yang perlu disettlekan segera ... lagi pun kesihatan x berapa ok ... dan line internet pun x berapa ' cantik ' ... maka atas semua alasan itu le ... aku berehat sat dari menulis :-)

... semalam aku dijemput menghadiri majlis pelancaran logo baru PPAS di Perp. Raja Tun Uda , Shah Alam ... majlis mula 10.00 pagi tapi staff diminta datang jam 9.00 ... so semalam seawal 6.15 pagi dah keluar rumah ... pastu ambik dayah , nora dan hani ... ada kawan sembang sepanjang perjalanan tu ...

... dan semalam jugak uniform baru mula dipakai ... tapi aku , hani dan nora x dapat sebab kehabisan saiz ... aku x leh komen pasal uniform baru ni sebab samada suka atau tidak kena jugak terima ... yelah sape le aku nak menolakkan ... hehehe ...

... antara kandungan ucapan yang aku masih ingat " ... jadikan lib sebagai tempat lepak ... dan anggap lib sebagai second home " ... harap sesangat pengguna lib punya pesepsi pengertian yang dengan hasrat kerajaan negeri ... lepak bukan sebarang lepak beb ! tapi lepak yang bermanfaat dan berilmu .

... so sebagai menyahut hasrat untuk menjadikan lib sebagai hub ilmuwan ... adalah lebih kita memulakan memikirkan " cakap banyak sikit kerja atau cakap sikit banyak kerja " ... bukan lah kutuk atau mengata tapi lebih kepada ingatan pada diri sendiri ...

... cakap banyak walaupun sekadar meluahkan apa yang berselirat kat hati adakalanya lebih banyak mengundang padah dan musibah ... dan bertambah haru bila ditambah pulak dengan prasangka ... maka keadaan yang sedia keruh akan bertambah gelodaknya !

... cakap sikit pun adakalanya susah juga ... walaupun asal niat nak redakan suasana ... tapi kalau itu pun masih lagi dianggap dosa ... kena lah reda dan terima seadanya ....!

:-)

1 comment:

Pyanhabib said...

selamat pakai unifom baru, heh he!